Profesjonalne szkolenie

Profesjonalne szkolenie
.

Tutorial FL Studio - Robimy Bass z utworu `Like a G6` + flp bassline

Jeśli nie raz zdarza się wam włączyć radio lub wpaść z laską do jakiegoś klubu, to pewnie słyszeliście utwór Far East Movement "Like a G6` G6 ma bardzo pamiętliwy bass. Jeśli chcesz wiedzieć jak go samemu odtworzyć - zrobić, to czytaj dalej.

Zawsze powtarzam, że nie trzeba używać nie wiadomo jak wypasionych wtyczek, czy gigabajtów sampli żeby zrobić coś fajnego, coś własnego. Będe używał FL Studio, ale możesz zrobić to na każdym DAW`ie jeśli masz podobne wtyczki.

Tutorial dla zaawansowanych użytkowników. 

Krok 1. Znajdź 808

Rdzeń dzwięku z G6 to próbka 808. Jeśli używasz FL Studio, to możesz użyć tego samego sampla, którego ja użyłem a znajdziesz go w FL Studio>Data>Patches>Packs>Drum Kit 04>FLS_Kick 04.wav

Jest to zwykły kick ze standardowych sampli a brzmi on tak;



Krok 2: Dostrajanie

Jeśli znaleźliście już kicka to przenosicie go na sequencer i teraz;

- Ustaw pokrętło pitch na górze na jakieś 740 cents (Nie całe 8 półtonów)
- W Time Stretching pokrętło `Mul` (Mnożenie) ustaw na wartość 120 - 130 % w zależności od preferencji.
- Upewnij się czy czas rozciągania algorytmu jest ustawiony na "tonale". Standardowo jest ustawione `Resample` więc trzeba to zmienić.


Krok 3: Dopasowywanie

Przejdź teraz do karty Misc. W zakładce polifonia jest opcja o nazwie portamento, kliknij to pole wyboru. Obok jest pokrętło `slide` które reguluje jak szybko pitch ma zostać "uszkodzony". Ustawcie na 10 -12 ms. To daje zauważalne zmiany skoku.


Krok 4: Zniekształcanie

Teraz gdy stworzyliśmy tonacje i dopasowaliśmy pitch, trzeba dodać pewne zniekształcenia.
- Odpalamy w mixerze wtyczkę Fruity Waveshaper np. na pierwszym insercie
- Ustaw punkt napięcia (kółeczko na środku po uruchomieniu wtyczki) tak żeby był w 100% i wygnij fale do samej góry
- Następnie dodaj punkt kontrolny (kliknij prawym) i umieść go na samym szczycie z lewej strony w pozycji 0,12 (12%)
- Pozostają pokrętła i należy je tak ustawić żeby doprowadzić do osłabienia czyli zniekształcenia w rozsądnej wielkości. Możesz ustawić tak jak u mnie na obrazku.


Krok 5: EQ

Zasadniczo to co zrobiliśmy jest falą sinusoidalną z pewnym rodzajem zniekształceń i nieparzystych harmonii. W tworzeniu takich zniekształceń, jak pewnie możecie usłyszeć, czasami można usłyszeć przerwy, a nie pojedynczy dzwięk.

Musimy rozwiązać ten problem, jak również wprowadzić pewne ogólne tony do naszego brzmienia.

- Odpal EQ2 na tym samym insercie na którym masz Waveshaper. EQ2 musi być za Waveshaper.
- Ustaw centrum (kółeczko 4) gdzieś około 464 Hz i w dół o około 18 dB.
- Kółeczko 2 ustaw na 97 Hz i nadaj szerokości pasma (BW) około 37 %, dół o 7 dB
- Kółeczko 7 powiedzmy na 5754 Hz, szerokośc pasma (BW) do 61%, a niższe pasma w dół o 8,5 dB


Krok 6: Reverb

Ostatnim krokiem jest użycie pogłosu. Reverb już sam sobie ustawisz na ucho.

A o to efekt naszej zabawy z kickiem.



Plik flp ; http://www.sendspace.com/file/ko7ngf

A tu oryginał w szybszym tempie niż u nas (120 bpm).

2 Komentarze:

Anonimowy pisze...

Dobreee!!! :D

Anonimowy pisze...

100 lat bym robił beaty i bym na to nie wpadł

Prześlij komentarz

WAŻNE!!!

Pamiętaj żeby w polu Nazwa / adres URL wpisać swoje imię lub pseudonim. Można podać link do swoich produkcji w polu URL Z uwagi na dużą ilość spamu, komentarze są moderowane.

Najchętniej czytane w tym tygodniu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger