Profesjonalne szkolenie

Profesjonalne szkolenie
.

Jak wyodrębnić kick z sampla gdy przeszkadza hat? / Tutorial Fl studio


Czy kiedykolwiek chciałeś wyciąć jakiś kick z pętli, ale trudno było ci to zrobić ponieważ grał on z innym instrumentem? Nawet jeśli masz do czynienia z czystymi pętlami np. z paczek które pobierasz z tego bloga to prawie zawsze z kickiem gra jakiś hat w tym samym czasie. Na szczęście są sposoby żeby sobie z tym poradzić.

Wyciągnąć w 100% czysty kick na pewno się da, ale ja jeszcze nie mam takiej wprawy, więc pokaże wam na przykładzie co udało mi się uzyskać stosując w miarę prostą technike.

Slicex

- Załadowałem sobie do slicexa jakąś standardową pętle z której chciałem wyciągnąć kick, ale niestety przeszkadzał mi talerz który grał równo ze stopą.


A brzmiał on tak;

Kick z talerzem by duuch

Można sobie pobrać tą próbkę i zrobić na moim przykładzie to samo.

Oczywiście taki dźwięk może być dobry sam w sobie. Jednak ja chciałem aby nie było tak bardzo słychać tego talerza.

A więc zaczynamy;

Posłużymy się Slicexem będziemy ze sobą łączyć wewnętrzny EQ z funkcją Undo.

- klikamy na tools i wybieramy Equalize.


Następnie ustawiamy sobie krzywą (trzeba się trochę znać na EQ) i klikamy na przycisk preview aby zobaczyć jak to wpływa na dźwięk. Chodzi o to żeby postarać się znaleźć takie pośrednie miejsce między talerzem a atackiem. Prawdopodobnie podczas podglądu zauważysz, że dźwięk jest zamulony, ale nie bój się w kolejnym kroku odzyskamy pełen atack.


Teraz odzyskamy atack. Kliknij na All edit i narysuj mniej więcej coś takiego jak jest na obrazku poniżej. Nie usłyszysz jeszcze żadnej różnicy.


I teraz finał kliknij na (nożyczki) i wybierz "Undo mix (evelope)" po czym kliknij na to co jest nad Equalize. Czyli się cofamy.


Powinniśmy odzyskać nasz atack, a talerza nie powinno być już tak bardzo słychać.

I teraz porównajmy. Na początku jest kick bez żadnej obróbki, drugi player po obróbce.

Przed obróbką

Kick z talerzem by duuch

Po obróbce

Bez talerza by duuch

Najlepiej sobie pobierzcie ten kick z talerzem i spróbujcie sami zrobić.

Czyli tak jak słyszycie. Talerz jest o dużo mniej słyszalny, a sam kick wydaje się być dużo lepszy.

0 Komentarze:

Prześlij komentarz

WAŻNE!!!

Pamiętaj żeby w polu Nazwa / adres URL wpisać swoje imię lub pseudonim. Można podać link do swoich produkcji w polu URL Z uwagi na dużą ilość spamu, komentarze są moderowane.

Najchętniej czytane w tym tygodniu

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger